A perfekt night.

Har ni någonsin gått ut på balkongen en kväll i december och slåtts av hur vacker världen är?
Det har jag..

Kylan är så intensiv att första reaktionen är att dra upp filten över axeln men man är så betagen av omgivningen att man står utan en rörelse och tittar sig omkring, himlen är mörkblå men ljusas upp av den snö som ligger på marken och det är som att himelen får en ny färg, en mörk blå nyans med en ljusare ton av blå i sig.
Och stärnorna som gnistrar i den underbara färgen får himelen att se ut som ur en fantasi saga.

Och i min värld står träden klädda i vitt med stora vackra snöflingor som lövverk, alla hyreshusen är som bortblåsta och utsikten över sjön är otrolig med sin yta av klar is.

Även om helhetsbilden inte stämmer överens med verkligheten kommer jag att spara den här kvällen i mitt minne just som den står skriven.. aldeles underbar!
Jag kommer defenitivt att gå ut på balkongen fler gånger ikväll!

Hoppas ni sover gott.. det kommer jag att göra och jag kommer att drömma om min drömplats<3



Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej love. Förlåt att jag inte svarat men min mobil var döende igår och den avled under kvällen. Becka har ingen laddare heller! :( Här är jag iaf så du vet det.. kommer hem senare ikväll så du vet! <3

2009-12-04 @ 13:38:13
URL: http://inomnetempus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0