10+1 (v.11)

Hopp Gick in i vecka elva idag, tiden går fan inte snabbt vill jag lova.. antagligen bara nu i början som det kryper fram kan tänka mig att det går undan senare!

Idag är det iaf dags för inskrivning på mvc halv elva, så nu ligger det ett mysigt kisse prov i min väska:/ Urk!

Min bebis v.11 :

Din bebis väger nu ungefär 8 gram och är 4.4 till 6.1 cm från huvud till rumpa, ungefär motsvarande en stor lime!

Vecka 11 är den sista veckan innan din bebis lämnar embryostadiet och blir ett foster. Bebisens naglar bildas den här veckan, och de yttre könsorganen börjar att anläggas för att bli färdiga om tre veckor.

Alla viktiga organ har anlagts vid det här laget och fungerar till största delen som de färdigutvecklade organen, men de behöver fortfarande öka i effektivitet och storlek.

Jag v. 11:

Känner mig inte speciellt gravid alls, växtvärken i magen är borta och de i ryggen känns bara av ibland och det är väldigt skönt.
Kan må lite illa ibland och äcklas lättare av småsaker!

Brösten är fortfarande ömma och huvudvärk har blivit lite vanligare.
Men jag är väldigt glad att jag än så länge bara haft värk, sluppit illamående till stor del!
*peppa peppa*


Nu ska jag fortsätta göra ingeting.. have a nice day!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0