Blöh för er

Hans lämnades att dö i sin säng

Efterlyst, 19 maj, 2010

Rullstolsbundne Hans misshandlades och lämnades liggande blodig i sin sänghemma i huset i Sollefteå. Men mardrömmen tog inte slut där. Innan gärningsmännen lämnade platsen tände dom eld på huset. Se inslaget i kvällens Efterlyst.

Det var vid 22-tiden på kvällen som Hans personliga assistenter lämnade honom för natten. Och några timmar senare slog gärningsmännen till. Men av en lyckosam slump befann sig poliserna Michel och Johan i närheten av Hans hem när larmet till räddningstjänsten kom in.

Poliserna tog sig snabbt fram till huset och hörde hur Hans svarade på Johans tillrop. Dom lyckades dra ut Hans ur huset och hans förs direkt till sjukhuset med allvarliga skador. Men bara några dagar senare rullade en vit bil in på Hans tomt, och i samband med det stals en släpvagn och verktyg från garaget.
- Jag vet inte vad jag ska göra jag har ingenting kvar, ingenting. Och jag är ju handikappad sedan förut och jag vet inte vad jag ska göra ärligt talat. Jag kommer inte att känna någon speciell frid att få sova i Sollefteå iallafall, säger Hans till Efterlyst.

Händelsen rubriceras som mordförsök,
men det finns ingen känd hotbild mot Hans. Man vet dock att han haft mycket pengar hemma i huset.

Nu är polisen angelägen om att få in vittnesuppgifter. En cyklist ska bland annat ha setts på riksvägen i riktning mot Sollefteå någon gång mellan klockan 00-00:30, denne kan ha gjort viktiga iakttagelser.

 

 

 

Fy fan äckliga människor det finns det är nu dödsstraffen borde funnits!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Ja. Fyfarao på dom! :(

2010-05-22 @ 02:35:28
URL: http://inomnetempus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0